(Salam Wasilah UkhwahFillah dan selamat datang ke laman blog BadrulMukminin.Blogspot.com)

Monday, April 19, 2010

Selamat datang kembali ke dunia blogger

Salam wasilah ukhwafillah, terharu rasanya dapat menulis semula di blog sendiri, setelah sekian lama blog ini menyepi tanpa sebarang posting, hari ini alhamdulillah saya menghabiskan masa sehari suntuk mengatur semula blog saya yang lama saya tak kunjungi. Entah tiba-tiba tergerak dihati untuk menulis semula di blog sendiri, jika sebelum ini saya banyak menghabiskan masa dengan menulis di blog rasmi EKSAH AB tapi kini, harapan saya agar blog personal ini juga mampu berfungsi seperti blog sahabat-sahabat yang lain. Walaupun blog ini nampak baru tetapi telah berjaya posting sebanyak 10 isu, namun atas hal-hal tertentu saya terpaksa padam, dan kini saya ingin kembali menulis isu-isu yang mampu memberi manfaat kepada mahasiswa dan masyarakat di luar sana.

Melalui penulisan blog ini saya mengharapkan konsep menerima dan memberi wujud agar pertambahan ilmu dan dakwah berkembang. Sikap kita selaku masyarakat apatah lagi mahasiswa yang dikatakan berada dalam golongan intlektual seharusnya bijak menilai baik buruk suatu perkara. Oleh yang demikian mana yang baik jadikanlah teladan dan mana yang buruk dijadikan sempadan. Moga-moga kita tidak tergolong dikalangan orang-orang yang memusnahkan kreativiti orang lain.

Penulis juga mengharap agar ramai lagi dikalangan mahasiswa dan masyarakat luar mengilhamkan sesuatu melalui penulisan di blog atau rangkaian informasi yang lain agar kita mampu menjadi seorang model berguna kepada masyarakat, kitalah agen pengubah dengan menyampaikan risalah-risalah dan informasi-informasi tak kira dari aspek politik, sosial atau ekonomi.

No comments: